Terapia pedagogiczna prowadzona w naszej placówce stosowana jest u dzieci:
- z zaburzeniami koncentracji uwagi, emocjonalnymi, integracji sensorycznej,
- o nieharmonijnym rozwoju,
- z grup ryzyka dysleksji,
- z niepełnosprawnością intelektualną,
- z zaburzeniami integracji sensorycznej,
- z zaburzeniami emocjonalnymi,
- o obniżonej sprawności manualnej,
- z zaburzeniami orientacji w schemacie ciała oraz w przestrzeni,
- z nadpobudliwością psychoruchową (ADHD),
- z zaburzoną koordynacją wzrokowo-słuchowo-wzrokową.
Tego typu terapia przeznaczona jest dla dzieci, które wymagają specjalnych potrzeb pod względem kształcenia. Obejmuje ona prowadzone różnymi technikami i metodami zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, które mają na celu usprawniać zaburzone funkcje percepcyjno-motoryczne oraz wyrównać deficyty rozwojowe.
Terapia pedagogiczna ma za zadanie m.in.:
- pozytywnie wpływać na sferę uczuciową dziecka,
- normować stan psychiki przez unikanie negatywnych bodźców,
- normować zaburzenia w procesach psychicznych, które spowodowane są przebudową dotychczasowych,
- poszerzać zadania nauczyciela–wychowawcy i specjalnie przygotowywać go do pełnienia funkcji, które wynikają z zadań,
- wprowadzić dobrze przemyślaną i czytelną organizację warunków życia oraz pracy wychowanków, która jest bogata w odpowiednie formy, metody, treści oraz rytm, które występują w podejmowanych działaniach pedagogicznych.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
