Terapia pedagogiczna prowadzona w naszej placówce stosowana jest u dzieci:

  • z zaburzeniami koncentracji uwagi, emocjonalnymi, integracji sensorycznej,
  • o nieharmonijnym rozwoju,
  • z grup ryzyka dysleksji,
  • z niepełnosprawnością intelektualną,
  • z zaburzeniami integracji sensorycznej,
  • z zaburzeniami emocjonalnymi,
  • o obniżonej sprawności manualnej,
  • z zaburzeniami orientacji w schemacie ciała oraz w przestrzeni,
  • z nadpobudliwością psychoruchową (ADHD),
  • z zaburzoną koordynacją wzrokowo-słuchowo-wzrokową.

Tego typu terapia przeznaczona jest dla dzieci, które wymagają specjalnych potrzeb pod względem kształcenia. Obejmuje ona prowadzone różnymi technikami i metodami zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, które mają na celu usprawniać zaburzone funkcje percepcyjno-motoryczne oraz wyrównać deficyty rozwojowe.

Terapia pedagogiczna ma za zadanie m.in.:

  • pozytywnie wpływać na sferę uczuciową dziecka,
  • normować stan psychiki przez unikanie negatywnych bodźców,
  • normować zaburzenia w procesach psychicznych, które spowodowane są przebudową dotychczasowych,
  • poszerzać zadania nauczyciela–wychowawcy i specjalnie przygotowywać go do pełnienia funkcji, które wynikają z zadań,
  • wprowadzić dobrze przemyślaną i czytelną organizację warunków życia oraz pracy wychowanków, która jest bogata w odpowiednie formy, metody, treści oraz rytm, które występują w podejmowanych działaniach pedagogicznych.

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.